Seizoenstart

Beste Piëzo-vrijwilliger,

Het nieuwe Piëzo-seizoen wordt gestart met een bijeenkomst voor alle vrijwilligers. We nodigen jou hier van harte voor uit. We bieden een mix van interessante en leuke workshops waaruit gekozen kan worden. Hierna sluiten we af met zelfgemaakte hapjes en een drankje.

In het bestuur wordt de voorzitter vervangen en dat willen we niet zomaar laten passeren.

Datum: dinsdag 4 september

Tijd: 18.30 – 21.30 uur

Locatie: PiëzoCentrum Palenstein

Aanmelden
Meld je aan in de PiëzoCentra of door een mail te sturen naar aanmelden@stichtingpiezo.nl. Zet in de mail naam en de eerste 3 voorkeuren voor workshops.

Workshops

1. Djembé

Djembé is de meest bekende en meest gebruikte Afrikaanse trommel. Een enthousiaste docent zorgt voor een inspirerende workshop djembé. Dat wordt swingen!

1. Gospels zingen

Wat is er leuker dan samen zingen? Als groep leren jullie verschillende liederen zingen van een zeer ervaren dirigent.

1. Hoopdance

Hoopdance is hoepelen op muziek, maar dan met een grotere hoepel dan je gewend bent. Neem deel aan deze inspannende en toch ontspannende, actieve workshop. (Trek makkelijk zittende kleding aan voor deze workshop.)

1. Pilatus/yoga/mindfulness

Met deze workshop pilatus/yoga/mindfulness bouw je flexibiliteit en kracht op en werk je aan een gevoel van rust en kalmte. Gecontroleerde ademhaling, concentratie en een serie van bewegingen, stretches en houdingen op muziek, zorgen voor een workshop die het lichaam in harmonie en balans brengt.

1. Techniek, werken met 3D-pennen

Maak de mooiste creaties tijdens deze workshop 3D-tekenen. Met de 3D-pen teken je niet op de computer maar uit de hand. 3D-tekenen begint met het tekenen op een vlakke ondergrond. Zodra je de kneepjes onder de knie hebt, ga je de hoogte en diepte in. Na het volgen van de workshop ben jij een ontwerper in dop en kan je de leukste en mooiste creaties maken met de 3D-pen.

1. Dikke dames schilderen

De populaire schilderijen Dikke Dames kom je overal tegen. Vind je ze zelf ook zo leuk? Meld je aan voor deze workshop en maak jouw eigen Dikke Dame schilderij.

1. Theater/musical

Hou je van toneelspelen, samenwerken en op het toneel staan? Tijdens deze workshop werk je als groep aan expressie en maak je samen theater.

1. PiëzoMethodiek

Piëzo bestaat inmiddels al 12 jaar. De manier waarop Piëzo mensen begeleidt, met behulp van de PiëzoMethodiek, is uniek. Kom tijdens deze interactieve workshop alles te weten over de PiëzoMethodiek. Het ontstaan van de methodiek, de werking ervan en de gezichten erachter.

1. Mozaïeken

Maak onder leiding van ervaren vrijwilligers een kunstwerk van mozaïek met glasstenen.

1. Gezondheid met de diëtist en sporten

Diëtist en sportcoach leren je alles over gezondheid, eten en sporten. Trek makkelijk zittende kleding aan, want je gaat ook bewegen deze avond.

1. Spaanse taal en cultuur voor beginners

Leer de beginselen van de Spaanse taal en cultuur. Je gaat aan de slag met het leren van simpele zinnen en ontdekt hoe de Spaanse keuken smaakt.

1. Laaggeletterdheid

Hoe herken je laaggeletterdheid en welke belangrijke rol kun je als vrijwilliger hierin spelen? 2,3 miljoen volwassenen in Nederland hebben grote moeite met lezen, schrijven en/of rekenen. Niet alleen mensen met een migratie-achtergrond, maar ook mensen van Nederlandse afkomst. Tijdens deze workshops leer je over laaggeletterdheid, hoor je het verhaal van een ervaringsdeskundige en krijg je handvatten om zelf te handelen wanneer je laaggeletterdheid signaleert.