Vacatures

Vrijwilligers gezocht

Piëzo is altijd op zoek naar enthousiaste vrijwilligers die iets willen betekenen voor een ander en daar hun talenten voor willen inzetten.

Doordat Piëzo zoveel verschillende projecten heeft, is er altijd vraag naar vrijwilligers met heel diverse talenten en achtergronden. Zo verzorgen vrijwilligers bijvoorbeeld taal- en rekenondersteuning, bewegings- en gezondheidsactiviteiten, kinderactiviteiten, ze lezen voor en ze leiden gespreksgroepen.

Vrijwilligers blijven zich ontwikkelen

Vrijwilligerswerk bij Piëzo stelt je in staat je te blijven ontwikkelen. Je neemt deel aan diverse trainingen en cursussen die speciaal gericht zijn op het vrijwilligerswerk dat je op je neemt. En natuurlijk leer je ook door het uitvoeren van het werk en door het omgaan met anderen. Bij Piëzo zijn dat vaak mensen met heel verschillende culturele achtergronden.

Vrijwilligerswerk geeft veel voldoening

Vrijwilligerswerk doe je vooral omdat je het werk en het resultaat belangrijk vindt. Een financiële beloning is niet de drijfveer. Vrijwilligerswerk geeft veel voldoening. Je kunt iets (terug)doen voor de samenleving. Als je ziet dat de resultaten van je inzet aan de gemeenschap ten goede komen, voelt dat goed. Als vrijwilliger voel je je meer betrokken bij de gemeenschap waar je je voor inzet.

Vrijwilligerswerk maakt gelukkig

Bijna elke studie over geluk laat zien dat mensen met diepe emotionele banden met anderen en die betrokken zijn bij hun gemeenschap, meestal gelukkiger zijn. Vrijwilligerswerk stelt je in staat emotionele banden met anderen aan te gaan en iets voor je gemeenschap te betekenen.

Belangstelling?

Heb je belangstelling om als vrijwilliger mee te werken bij Piëzo? Heb je enige uren per week beschikbaar? Heb je speciale talenten waarvan Piëzo en Piëzo-deelnemers profijt kunnen hebben? Neem dan contact op met Piëzo via info@stichtingpiezo.nl of 079-8885550.