Piëzo Maatjes

Piëzo Maatjes zijn vrijwilligers die hun kennis en expertise inzetten om andere vrijwilligers te begeleiden in hun ontwikkeling zodat deze kunnen groeien naar die rol die zij willen vervullen in de maatschappij. Vrijwilligers die het leuk vinden anderen te begeleiden in hun ontwikkeling in het dagelijks leven, zowel op de werkvloer als in de thuissituatie, krijgen een training waarna zij aan de slag gaan als maatje van een ‘lerende vrijwilliger.’

Lerende vrijwilligers fase 2

De maatjes zullen de zogenoemde ‘lerende vrijwilliger fase 2’ begeleiden. Er zijn mensen die op het moment dat zij lerende vrijwilliger fase 2 worden veel extra behoefte hebben aan contact en een meer gerichte begeleiding nodig hebben. Om meer persoonlijke aandacht en begeleiding te kunnen bieden, gaan wij vrijwillige maatjes inzetten. Deze maatjes zullen fase 2 vrijwilligers één op één begeleiden.

In fase 2 gaan lerende vrijwilligers aan de slag met het vergroten van de zelfredzaamheid en werkzaamheid, (verder) ontwikkelen van basis –werknemersvaardigheden, vertrouwen krijgen in eigen mogelijkheden en eigen kunnen en dit uitstralen, problemen zelf leren oplossen en feedback leren geven.

Deelnemen aan het project

Lijkt het je leuk zelf Piëzo Maatje te worden of wil je meer informatie? Neem dan contact op met Milou van Loenen, projectcoördinator, door te mailen naar milou@stichtingpiezo.nl of te bellen naar 079-8887474/06-11715238.