Vrouw in Actie

Vrouw in Actie is een project voor vrouwen door vrouwen

Vrouwen krijgen een serie van 5 workshops aangeboden waarbij een vaste structuur wordt aangehouden. Deelnemers committeren zich aan deelname aan deze 5 bijeenkomsten.

Tijdens de bijeenkomsten staat het ontdekken van eigen talent en vaardigheden centraal. De deelnemers krijgen tools aangereikt om stappen te zetten richting arbeidsmarkt/opleiding. Daarnaast wordt een workshop gewijd aan speeddaten met arbeids- en opleidingsdeskundigen. Deelnemers ontmoeten tijdens de speeddates vrouwen van diverse serviceclubs, Leerwerkloket, bedrijven, Werkgeverservicepunt met als doel kennis te vergaren over vervolgstappen op de arbeids- of opleidingsmarkt.

De 5 workshops zijn een eerste stap in het begeleiden van deelnemers in het aanbrengen van een denkrichting/focus op werk of opleiding. Deelnemers die na het volgen van de workshops behoefte hebben aan verdere ontwikkeling, kunnen op advies van de trainer doorstromen naar een verdiepingscursus.

Voor wie?

Voor vrouwen met afstand tot de arbeidsmarkt vanwege geen ervaring op de arbeidsmarkt (intreders, zowel WWB’ers als NUGGERS) of geen recente ervaring op de arbeidsmarkt (herintreders, ten minste sinds 5 jaar niet meer actief op de arbeidsmarkt).

Kinderoppas

Er is gratis kinderoppas voor kinderen van 0-4 jaar

Initiatief

VIA is een initiatief van de arbeidsmarktregio, de deelnemende gemeenten zijn: Zoetermeer, Pijnacker Nootdorp, Lansingerland, Leidschendam-Voorburg, Voorschoten en Wassenaar. Stichting Piëzo voert VIA uit.

Meer informatie: jane@stichtingpiezo.nl, tel. 06-51416381