Consulenten Duurzaam en energieparty’s en -scans

Energieparty’s en energiescans zijn ontstaan door een samenwerking tussen Piëzo en de gemeente Zoetermeer.

Doel van de energieparty’s en de –scans is om Zoetermeerders bewuster om te laten gaan met energie, het energiegebruik in de eigen woning omlaag te brengen (en uiteindelijk ook de energierekening). (Lerende) vrijwilligers van Piëzo zijn opgeleid als consulent Duurzaam en kunnen hun talenten en vaardigheden door mee te helpen aan de uitvoering van het project verder ontwikkelen.

Energieparty bij u thuis?

Een energieparty is vergelijkbaar met een Tupperware party. De party wordt gegeven bij mensen thuis of op vraag bij bijeenkomsten. De energieparty wordt gegeven door twee consulenten Duurzaam. Zij bespreken het energiegebruik van alle ruimten van een woning. Er wordt ruimschoots aandacht besteed aan elektriciteit, gas en bijbehorende besparingstips. De consulenten Duurzaam brengen energiebesparende materialen mee die men kan uitproberen tijdens de energieparty.

Energiescan hoe werkt dat?

De Energiescans zijn hét middel om het huis grondig te controleren op onnodig energieverbruik. De Consulenten Duurzaam zijn opgeleid om een scan uit te voeren. Zij komen bij iemand thuis en lopen door de huiskamer en keuken. Andere ruimte in het huis worden besproken en als de bewoner dit wil, wordt ook daar doorheen gelopen. Na de scan krijgt de bewoner van het huis een rapport over het energiegebruik in het huis én tips hoe energiezuinig(er) te wonen.

Energieparty’s en –scans zijn altijd gratis.

Afspraak maken en meer informatie

Wilt u een afspraak maken voor een Energieparty of Energiescan? Of wilt u zich aanmelden voor de cursus tot consulent Duurzaam? Neem dan contact op met Jocelyn Heidweiller via jocelyn@stichtingpiezo.nl of door te bellen naar 079-8885550.