Nieuwe Digisterker cursussen ‘omgaan met digitale overheid’

In mei starten nieuwe Digisterker cursussen op verschillende plekken in Zoetermeer. Hier kunnen Zoetermeerders laagdrempelig en stap voor stap leren om steeds meer zelf te regelen via internet. Hoe je informatie kunt vinden over de overheid maar ook hoe je zelf iets kunt aanvragen. Bijvoorbeeld een paspoort bij de gemeente, of zorgtoeslag bij de Belastingdienst. Ook MijnOverheid en de Berichtenbox komen aan bod.

Bibliotheek Zoetermeer en Piëzo werken samen om de Digisterker computercursussen aan te bieden. Acht vrijwilligers van Piëzo zijn door de Bibliotheek opgeleid om de cursussen te kunnen geven. Door deze samenwerking kan Digisterker op veel meer plekken in Zoetermeer worden aangeboden. Er bestaat bij inwoners in de hele stad een grote behoefte om deze digitale vaardigheden te leren.

Aanmelden voor Digisterker

De cursus bestaat uit vijf bijeenkomsten. Bij de start van de cursus ontvangen deelnemers een werkboek.  Wilt u zich opgeven als deelnemer of vrijwilliger, dan kunt u contact opnemen met Femke Boerkamp, projectleider Ambachtenwerkplaats via femke@stichtingpiezo.nl of telefoonnummer 079-8881928.

Bijschrift bij foto: Corrien Dijkhuizen van de Bibliotheek, Femke Boerkamp, projectleider Piëzo en een vrijwilliger bij de cursus.

Soroptimistclub bezoekt de Piëzo Ambachtenwerkplaats

Kom handwerken bij de Piëzo Ambachtenwerkplaats

Voeding en diabetes- voorlichting door de diëtiste bij inZet Centrum

Een egelhuisje van de Piëzo Ambachtenwerkplaats voor de winnaar Landelijke Opschoondag