Start training Consulenten Duurzame projecten Ambachtenwerkplaats

Woensdag 11 april start er in de werkplaats duurzaamheid van de Ambachtenwerkplaats een nieuwe training voor Consulenten Duurzaam. Deelnemers aan deze training worden opgeleid en ingewerkt om Energieparty’s te geven of Energiescans te verzorgen. Hierbij leren zij onder andere over duurzaamheid en mogelijkheden om energie te besparen in huis. Ook gaan ze aan de slag met diverse presentatietechnieken.

Een energieparty is vergelijkbaar met een Tupperware party. De party wordt gegeven bij mensen thuis of op vraag bij bijeenkomsten. De energieparty wordt gegeven door twee consulenten Duurzaam. Zij bespreken het energiegebruik van alle ruimten van een woning. Er wordt ruimschoots aandacht besteed aan elektriciteit, gas en bijbehorende besparingstips. De consulenten Duurzaam brengen energiebesparende materialen mee die men kan uitproberen tijdens de energieparty.

De Energiescans zijn hét middel om het huis grondig te controleren op onnodig energieverbruik. De Consulenten Duurzaam zijn opgeleid om een scan uit te voeren. Zij komen bij iemand thuis en lopen door de huiskamer en keuken. Andere ruimte in het huis worden besproken en als de bewoner dit wil, wordt ook daar doorheen gelopen. Na de scan krijgt de bewoner van het huis een rapport over het energiegebruik in het huis én tips hoe energiezuinig(er) te wonen.

Doel van de energieparty’s en de –scans is om Zoetermeerders bewuster om te laten gaan met energie, het energiegebruik in de eigen woning omlaag te brengen (en uiteindelijk ook de energierekening). (Lerende) vrijwilligers van Piëzo zijn opgeleid als consulent Duurzaam en kunnen hun talenten en vaardigheden door mee te helpen aan de uitvoering van het project verder ontwikkelen.

Wilt u zich opgeven als Energieconsulent dan kunt u contact opnemen met Femke Boerkamp, projectleider Ambachtenwerkplaats via, femke@stichtingpiezo.nl of telefoonnummer 079-8881928.

Tijdens de training is er gratis kinderoppas beschikbaar. Er zitten geen kosten verbonden aan het volgen van de training.

Training nieuwe consulenten duurzaam
Locatie: Ambachtenwerkplaats Piëzo
Adres: Vrouwenhuiswaard 7
Datum: Woensdag 11 en 18 april, 9,16, 23 en 30 mei
Tijd: 09.15-11.15 uur

Voor meer informatie: femke@stichtingpiezo.nl 079-8881928

Fotograaf: Henk Leentfaar

Conversatieles Nederlands

Succesvol Repair Café Zoetermeer

Word voorlezer bij de VoorleesExpress!

Gezonde lunch bij Piëzo in Wijktuin Noordhove