Volwassenen helpen met taal en gezondheid

Wil jij volwassenen helpen gezonder te worden? Word dan taalvrijwilliger bij Voel je goed! Na een training van vier dagdelen ben je in staat om een groepje deelnemers te begeleiden bij het beter leren begrijpen en toepassen van informatie over gezondheid.

Wat is “Voel je goed!”?

Voel je goed! is een aanpak waarmee volwassenen met overgewicht hun gezondheid kunnen verbeteren. Het gaat om mensen die moeite hebben met taal en daardoor met het verwerken van gezondheidsinformatie. Alle deelnemers van Voel je goed! zijn cliënt van een diëtist van wie ze eet- en beweegadviezen ontvangen. Daarnaast volgen ze in kleine groepjes taalgerichte praktijklessen van een vrijwilliger om informatie beter te leren begrijpen. Voel je goed! is een project van Stichting Lezen & Schrijven, mede mogelijk gemaakt door Fonds NutsOhra, Lidl en Fonds Taal maakt gezonder.

De functie

– Je begeleidt een klein groepje volwassenen bij 20 wekelijkse bijeenkomsten bij Piëzo

– Tijdens de Voel je goed!-cursus werk je met professioneel ontwikkeld lesmateriaal over gezonde voeding, koken, over bewegen en andere zaken die met gezond leven te maken hebben.

– Je groep deelnemers wisselt ervaringen en tips uit vult een eetdagboek in, maakt een beweegplan, schrijft vragen op voor de diëtist en nog veel meer. Het is jouw taak om deelnemers hierbij te begeleiden en te helpen hun gezondheidsvaardigheden te verbeteren.

Aan de slag als vrijwilliger of wil je meer informatie? Meld je aan bij Janita Volders via Janita@stichtingpiezo.nl  of 06-55214961.

Zoetermeer, 21 november 2017.

Conversatieles Nederlands

Succesvol Repair Café Zoetermeer

Word voorlezer bij de VoorleesExpress!

Gezonde lunch bij Piëzo in Wijktuin Noordhove