Repair Café Ambachtenwerkplaats feestelijk geopend

Wat doet u met een winterjas waarvan de rits stuk is? Met een stofzuiger die het niet meer doet ? Het motto van het Repair Café is simpel, niet weggooien ……maar samen repareren!

Samen repareren gebeurde ook afgelopen maandag toen wethouder Taco Kuiper het Repair Café in de Ambachtenwerkplaats kwam openen. Hij repareerde samen met vrijwilligers een stofzuiger die stuk was, door een draad te solderen.

Een team van vrijwilligers (elektricien, houtbewerker, fietsenexpert en textieldocent) staat, elke maandagmiddag en vrijdagochtend klaar om mensen op vrijwillige basis bij te staan bij reparaties.

Het Repair Café is een gratis toegankelijke bijeenkomst die draait om ontmoeten en (samen) repareren. Op de locatie van de Ambachtenwerkplaats wordt het Repair Café twee keer per week gehouden. Er is gereedschap aanwezig om tal van reparaties uit te voeren op kleding, meubels, elektrische apparaten, fietsen, speelgoed etc. Materialen voor reparatie brengen mensen zelf mee.

Kosten: geen (wel zelf reparatiemateriaal aanleveren)

Tijd: Maandag van 12.30-14.30 uur

Vrijdag 9.15 tot 11.15 uur

Locatie: Ambachtenwerkplaats, Vrouwenhuiswaard 7

Loop voor meer informatie binnen in de Ambachtenwerkplaats (Vrouwenhuiswaard 7) of neem contact op met Femke Boerkamp via 079-8881928. Of mail naar femke@stichtingpiezo.nl.