Voel je goed!

Overgewicht en lage gezondheidsvaardigheden gaan vaak hand in hand.

Voel je goed! is een nieuwe doelgerichte aanpak, waar wij aan meedoen, om de gezondheid van laaggeletterde mensen met overgewicht te verbeteren.

Dit wordt bereikt door eet- en beweegadviezen te combineren met groepslessen in gezondheidsvaardigheden. Het project is een initiatief van Stichting Lezen & Schrijven (L&S) en een groot aantal partners.

De aanpak Voel je goed! richt zich op volwassen laaggeletterden met overgewicht, die cliënt zijn van een diëtist.

In januari 2017 starten de eerste deelnemers met het programma. Ook bij Piëzo gaan 2 groepen starten.

Wetenschappelijk onderzoek moet uitwijzen of de gecombineerde aanpak goed werkt.

In 2018 worden de eerste onderzoeksresultaten verwacht.

Voel je goed! is een project dat mogelijk wordt gemaakt door Fonds NutsOhra, verzekeraar Achmea, supermarktketen Lidl, Fonds Taal maakt gezonder en L&S.

Voor meer informatie: Janita@stichtingpiezo.nl  06-55214961

Conversatieles Nederlands

Succesvol Repair Café Zoetermeer

Word voorlezer bij de VoorleesExpress!

Gezonde lunch bij Piëzo in Wijktuin Noordhove