Drukbezochte nieuwjaarsreceptie en opening Ambachtenwerkplaats

Drukbezochte nieuwjaarsreceptie en opening Ambachtenwerkplaats Piëzo aan Vrouwenhuiswaard

De Ambachtenwerkplaats van Stichting Piëzo verhuisde in november 2016 van de wijk Palenstein naar de wijk Meerzicht. De werkplaats heeft daar een nieuw onderkomen aan de Vrouwenhuiswaard 7 en deze locatie vormde meteen het decor van de nieuwjaarsreceptie. Vele vrijwilligers, deelnemers en samenwerkingspartners van Piëzo uit de hele stad waren aanwezig. Bij binnenkomst was er voor iedereen een welkomstdrankje. Smakelijke hapjes werden verzorg en regelmatig geserveerd door vrijwilligers van Piëzo. De officiële opening werd verricht door wethouder Taco Kuiper (werk, zorg en inkomen) en de meidengroep Just4us verzorgde een geweldig muzikaal optreden.

Binnen de nieuwe locatie werkt Piëzo samen met HABO GWW, MEVE, Ipse de Bruggen Maatwerk, ParticipARTe, het Gilde en de gemeente Zoetermeer.

In de diverse werkplaatsen van Piëzo leren mensen onder leiding van leermeesters onder meer klussen in en om het huis, fietsen repareren, houtbewerken, omgaan met elektriciteit, weven en kleding maken en repareren.

Fotograaf: Henk Leentfaar