Festival van het leren

Op vrijdag 16 september a.s. worden de Toppers en de Leermeesters 2016 gehuldigd en wordt de Internationale Prijs 2016 uitgereikt. In bijgevoegd PDF ziet u wie dit jaar de genomineerden zijn. De huldiging vindt plaats in het kader van het landelijke Festival van het Leren.

Plaats: Bibliotheek De Nieuwe Veste, Molenstraat 6 te 4811 GS Breda
Datum en tijd: vrijdag 16 september 12016 van 10.00 – 16.00 uur
Organisatie: Stichting Learn for Life i.s.m. CINOP Erasmus+ en Leren en Werken

Achtergrondinformatie

Een Topper is iemand die geen doorsnee leercarrière heeft doorlopen en met doorzettingsvermogen en creativiteit barrières overwon om zich zelf te ontwikkelen. Toppers zijn een voorbeeld voor anderen voor wie leren niet altijd vanzelfsprekend is.
Een Leermeester is iemand waar anderen veel van leren en die voor hen een voorbeeld is. Een Leermeester zet anderen aan tot leren, tot overwinnen van barrières en bezorgt plezier in het leren.
De Internationale Prijs wordt jaarlijks door Learn for Life toegekend aan een Nederlandse organisatie of instelling, die haar eigen expertise inzet ten behoeve van vernieuwende projecten op het gebied van volwasseneneducatie op internationaal gebied.

Het Festival van het Leren is een landelijk evenement dat tot doel heeft mensen te stimuleren zich verder te ontwikkelen. Het Festival richt zich op alle volwassenen in Nederland en in het bijzonder op mensen voor wie leren minder vanzelfsprekend is. De afgelopen jaren deed een breed palet aan plaatselijke organisaties voor opleiding, educatie en vorming mee: bibliotheken, ROC’s, volksuniversiteiten, SeniorWeb, ouderenorganisaties, projecten leren & werken, re-integratiebedrijven, enzovoort. Deze organisaties geven informatie over hun educatieve aanbod. Ze organiseren informatiemarkten, workshops en excursies. De activiteiten vinden plaats door het hele land. Learn for Life coördineert het Festival van het Leren.

HET FESTIVAL VAN HET LEREN IS EEN INITIATIEF VAN UNESCO

Genomineerde Toppers 2016