Nieuwe mbo1-opleiding Piëzo en ID-college van start

Deze week is de Entreeopleiding mbo1 van Piëzo en het ID-college gestart. Een enthousiaste groep deelnemers aan de PiëzoMethodiek had deze week de eerste les en de eerste stagedag. Deze opleiding was voorheen bekend als de Aka opleiding, die al een aantal jaren succesvol wordt aangeboden door Piëzo en het ID-college in Zoetermeer.

Nieuwe opleidingsvorm
Nieuw aan de Entree opleiding is dat alle deelnemers al aan de voorkant van de opleiding kiezen voor een profiel. Voor deze groep is dat het profiel Dienstverlening en Zorg. De deelnemers gaan 7 uur per week naar school en lopen 18 uur per week stage bij Piëzo of samenwerkingspartners. Het profiel Dienstverlening en Zorg biedt deelnemers de mogelijkheid om kennis te maken met diverse werkterreinen, waaronder techniek, horeca, facilitair en zorg. Zo weten deelnemers na de opleiding goed in welke richting ze aan het werk willen of een vervolgopleiding in willen gaan volgen.

Fonds 1818 maakt het dankzij een donatie mogelijk om deze opleidingstrajecten te realiseren. In dit traject wordt samengewerkt met de afdeling WZI van gemeente Zoetermeer
MBO1start-1

Vrijwilligers van Piëzo van Wijktuin Noordhove naar de bollenvelden

Beweeg- en spelactiviteiten voor ouderen bij inZet Buytenwegh

Creatieve vrijdagmiddag bij inZet Centrum voor kinderen en ouders

Wat staat er op het etiket?