Piëzo start moestuinproject

Stichting Piëzo start in september op de locatie Buytenwegh met een programma ‘Maak je eigen moestuindagboek’ voor het moestuinproject Visioen.

De moestuin bij het woonzorgcentrum Buytenhaghe is een ontmoetingsplek voor de mensen van uit de wijk. Hier worden voor alle buurtbewoners (diverse) activiteiten georganiseerd. Gezamenlijk onderhoudt men de tuin, die ook bedoeld is om samen in te genieten.

Voor het komende herfst- en winterseizoen start Piëzo, als onderdeel van het generatietuinenproject, met het programma: ‘Maak je eigen moestuindagboek’. Hierin kunnen de lerende vrijwilligers bijhouden wat er nodig is om de tuin te onderhouden en wat te doen om planten te laten groeien en bloeien. Het dagboek wordt opgebouwd met onder andere tuintips en recepten over kruiden en groenten van de tuin. Als onderdeel van het programma is er daarnaast één keer in de maand ‘samen koken en samen eten’ voor en met de bewoners van het woonzorgcentrum.

Het project start in de eerste week van september. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden bij Milou van Loenen van locatie Buytenwegh. Haar e-mailadres is: milou@stichtingpiezo.nl of 06-11715238.

De tuin is een samenwerking tussen Piëzo, woonzorgcentrum Buytenhaghe en stichting Zoete Aarde. Kinderen van de Prinses Margrietschool participeren in het project.

Opening-Tuinseizoen-08-2[1] IMG-20160812-WA0002 IMG-20160812-WA0005

Conversatieles Nederlands

Succesvol Repair Café Zoetermeer

Word voorlezer bij de VoorleesExpress!

Gezonde lunch bij Piëzo in Wijktuin Noordhove